Sunday 22 June 2014

ADA APA DI ASTANA BIMBINGAN...?

Chess gergasi. Cikgunya pun sama terliur nak tumpang sekaki main dengan anak murid ( berbaju biru laut & kuning membelakangkan camera tu cikgu tau). Tapi sayang Guru Bimbingan tak boleh join sebab 'buta' chess sejak kecik... huhu!

Dam ular gergasi. Yang ni pun sama, ada juga cikgu yang terjebak sama main dengan anak murid ( berbaju kurung coklat ). Haaaaa.... yang ni Guru Bimbingan boleh join sebab dulu-dulu juara bertahan main dam ular 18 kali berturut-turut peringkat tadika... hehehe!

Batu seremban. Saya beli batu seremban ni dari 'special supplier'... ada seorang murid saya yang buat bisnes jual batu seremban. katanya nenek dia buat. 5 biji RM4 (saiz kecil). sebagai guru yang menggalakkan bakat usahawan dalam diri murid-murid... saya pun beli ler.

Permainan LEGO... murah jer.. beli kat Cowboy. Tujuan saya beli untuk mainan murid-murid tahap 1, tapi masalahnya, abang & kakak yang dah dok Tahun 6 pulak pulun main! Adik2 dok tepi terkebil-kebil tengok je... acaner tu...?




Koleksi majalah kanak-kanak & remaja yang memang saya beli setiap bulan untuk bacaan murid-murid saya di Astana Bimbingan. Tiada peruntukan khusus dari mana-mana pihak, ia satu amal jariah saya untuk anak murid kesayangan saya. Setiap majalah ini ada peminat setia masing-masing, malah selalu juga majalah ini lesap dari rak dilarikan oleh murid-murid... apa-apa je la!


Koleksi buku cerita dan ensiklopedia kanak-kanak. tidak la banyak tapi boleh la untuk bacaan ringan murid-murid saya. Buku-buku mahal... jadi agak susah nak beli selalu.

Pada masa akan datang, saya berhajat nak tambah lagi koleksi permainan, majalah dan buku untuk murid-murid saya. semoga dipermudahkan Allah nawaitu saya yang satu ini, kerana modal untuk menambah koleksi itu bukanlah kecil jumlahnya... Insya Allah, saya yakin, berkat kasih-sayang saya pada murid-murid saya, pasti ada rezeki untuk mereka nanti. Amin...

No comments:

Post a Comment